Kamis, 15 Oktober 2020

Kesalahan Kad Kuning Dan Kad Merah

Kad kuning dan merah digunakan dalam sukan yang berbeza untuk menunjukkan perkara yang berbeza. Kad penalti digunakan dalam banyak jenis sukan sebagai suatu cara memberi amaran menegur atau menghukum pemain pelatih atau pasukan rasmiKad-kad ini - seringkalinya warna merah kad merah dan kuning kad kuning namun warna lain juga dipakai - sering digunakan oleh pengadil yang memegang ke arah pemain untuk menunjukkan bahawa seorang pemain telah melakukan kesalahan.


Welcome Sejarah Kad Kuning Dan Kad Merah Dalam Bola Sepak

Bersalah kerana kelakuan tidak bersemangat sukan.

Kesalahan kad kuning dan kad merah. Kad kuning mungkin dipaparkan dua kali kepada pemain dalam permainan manakala merah hanya boleh dipaparkan sekali. Kesalahan ini dikategorikan dalam kesalahan taraf A kerana telah menyerang pegawai perlawanan. Sentiasa melanggar Undang-undang Permainan.

Kad Kuning vs Kad Merah di Bola Sepak. Pengadil dari Arab Saudi Turki Mohammed Al Khudayr tidak teragak-agak melayangkan kad kuning kedua dan disusuli kad merah ke arah bangku simpanan dengan ramai yang menyangka ia diberikan kepada. Kad Kuning vs Kad Merah di Bola Sepak.

2725 Jika Masih Seri mengambil kira jumlah kad kuning dan kad merah yang diterima dalam Peringkat kumpulan Sila rujuk Penentuan kedudukan dalam Kumpulan menggunakan Kriteria Fair Play di bawah. Dalam bola sepak apabila pengadil mengeluarkan kad kuning kepada pemain pemain tersebut diingatkan secara rasmi dalam permainan. Tindakan tataterib boleh di ambil atas kesalahan tidak hadir bertugas kerana kehilangan kad perakam waktu tersebut dan pegawai tidak dapat membuktikan secara bertulis bahawa beliau hadir bertugas.

Dalam bola sepak apabila pengadil mengeluarkan kad kuning kepada pemain pemain tersebut diingatkan secara rasmi dalam permainan. Menyerang Pengadil Kesalahan paling besar dalam perlawanan bola sepak ialah menyerang pengadil. Membantah dengan perkataan atau perbuatan.

Tetapi ia biasanya bermaksud berhati-hati atau kesalahan serius. Pemain pertama yang mendapat kad kuning adalah Evgeni Lochev dari Soviet Union dalam perlawanan pembukaan menentang pasukan tuan rumah. Tiga kad merah yang dilayangkan bukanlah straight red sebaliknya adalah kesalahan kad kuning kedua yang membawa kepada kad merah.

Hanya pemain atau pemain pengganti atau pemain yang telah digantikan saja boleh ditunjukkan kad merah dan ditunjukkan kad kuning. Kad kuning kedua dipaparkan pemain terpaksa meninggalkan padang dan kad merah dikeluarkan. Mana-mana pasukan yang buat kesalahan serius maka ambil juga tindakan yang serius.

Ken Aston mungkin sudah meninggal dunia pada tahun 2001 pada umur 86 tahun. Tetapi ia biasanya bermaksud berhati-hati atau kesalahan serius. Jangan orang lain kena kad merah tetapi orang ini hanya kena kad kuning dengan insiden yang sama.

Saya rasa perkara ini tidak adil kepada pasukan yang kena kad merah. Dalam bola sepak apabila pengadil mengeluarkan kad kuning kepada pemain pemain itu diingatkan secara rasmi dalam permainan. Kesalahan-kesalahan Beramaran Pemain diberi amaran dan ditunjuk kad kuning jika dia melakukan ssalah satu dari tujuh kesalahan berikut.

Kad kuning adalah amaran pertama dan terakhir pemain dan kad merah menghalang pemain hak untuk terus bermain. Di England satu lagi peraturan baharu bakal dilaksanakan menjelang musim baharu 20182019Menurut laman BBC Sport pengurus selepas ini juga tidak dapat. I Setiap kad kuning - satu 1 mata ii Setiap kad merah akibat daripada dua 2 kad kuning.

Melambat-lambat memulakan semula permainan. Penyokong sendiri jelas melihat bagaimana corak permainan Felda United pada malam itu. Kad kuning dan merah digunakan dalam sukan yang berbeza untuk menunjukkan perkara yang berbeza.

Kad perakam waktu tidak boleh dikeluarkan dari rak untuk dibawa pulang atau disimpan oleh pegawai itu sendiri. Bermain parkir bas dan membentes keras pemain JDT. Dan buat kali pertama dalam sejarah penggunaan kad kuning dan kad merah diterima dan diterapkan di kejohanan Piala Dunia 1970 di Mexico.

Tetapi ia biasanya bermaksud berhati-hati atau kesalahan serius. Pengurus kelab Liga Inggeris yang bertindak keterlaluan di tepi padang akan dilayangkan kad kuning dan merah mulai musim ini umum Persatuan Bolasepak Inggeris FA. Pemain yang dikesan sengaja memegang bola tanpa tiupan wisel pengadil akan dilayangkan kad kuning dan jika sengaja memegang bola dalam kotak penalti akan dilayangkan kad merah.

Pengadil berkuasa untuk mengambil tindakan disiplin dari ketika ia masuk ke padang permainan hingga ia meninggalkan padang permainan selepas tiupan wisel penamat. Layangan kad kuning merah buat pengurus LONDON. Cadangannya diterima pakai dan penggunaan kad kuning sebagai amaran terakhir dan kad merah untuk arahan keluar padang mula diperkenalkan secara rasmi pada kejohanan Piala Dunia 1970 yang diadakan di Mexico.

Diikuti dengan menunjukkan kad kuning adalah prosedur tempahan. Pemain tidak boleh kembali ke padang permainan semasa perlawanan dan pasukannya tidak mempunyai pilihan tetapi bermain dengan satu pemain yang lebih sedikit. Dua Kad Kuning Merah.

Sistem ini dilihat berkesan dan terus diguna pakai sehingga ke hari ini. Kad kuning dan merah digunakan dalam sukan yang berbeza untuk menunjukkan perkara yang berbeza. Sekiranya pemain menerima kad kuning kedua semasa perlawanan tunggal pengadil akan segera menunjukkan kepadanya kad merah dan memerintahkannya keluar padang.


Apakah Yang Kad Merah Dalam Bola Sepak Kad Merah Dalam Statistik Dan Peraturan Bola Sepak


0 komentar: